Bestyrelsesmøde i GTTS søndag 23/6 – 2024 kl. 10.00

Mødet afholdtes hos Jan på Herculesvej 13.

Dagsorden:

1. Endelig godkendelse af referat fra 25/2 - 24

2. GTTS folder 2024. Bemærkninger til indhold, omdeling mm

3. Strandrensning gennemført. Evaluering

4. Er vi klar til St. Hans. Vejrudsigt, bål, sange, taler, stol til taler, forfriskninger, bålvagt, oprydning

5. Har vi aftalerne på plads vedrørende sommerweek-end’en? Reklame for sagen på FB og hjemmeside? Beachflag. Opsætte telt

6. Er vi ved at være klar til GF? Regnskab, budget 2024 (uændret kr. 100?)

7. Bestyrelsesvalg. Annett og Poul er på valg. Annett ønsker ikke genvalg
Formanden og de 2 suppleanter er på valg. Jeg genopstiller ikke. Gør Anne og Kristian? Vi har brug for yderligere medlemmer af bestyrelsen. Hvad gør vi, hvis vi ikke får besat pladserne?

8. Vi har tilsagn om medvirken fra vores dirigent Bjarne Simonsen. John, Berit, Jørgen og Gregers har tilbudt at fortsætte på deres tillidsposter.

9. Forslag til indhold i beretningen. Årets GTTS-aktiviteter, folderen, affaldssortering, adgangsveje, miljøet i bugten, overfladevand og grundvand, ny lokalplan

10. Status vedrørende overfladevand, grundvand samt lokalplan 451

11. Hjemmesiden, Facebook

12. Evt.

13. Det næste møde allerede aftalt til lørdag 24/8. Hvor afholdes det?

 


Til stede: Finn, Poul, Jan og Lars. Afbud fra Annett og Kristian. Anne kom desværre ikke.

Pkt. 1. Referatet godkendt.

Pkt. 2. Ingen bemærkninger til indhold. Omdelingen gik smertefrit.

Pkt. 3. Kun få personer til strandrensning. Vejret ikke for godt. Jan trak det store læs.

Pkt. 4. (Referat efter 23/6) Alt gik efter planen, og vi havde ikke glemt noget. Deltagerantal på 130-150. Flot aften. Lars Blinkenbergs båltale på vers lægger vi på hjemmesiden, så alle får hørt/læst den. Oprydning gennemført. Så mange som muligt fik udleveret flyer om vores sommerweekend.

Pkt. 5. Vi er ved at være klar til vores sommerweekend. Lars skaffer kontakt til grundejeren om klipning af græs. Vi har aftalt hjælp fra Jørgen og Flemming til flere af de praktiske ting. Finn skaffer os et overblik over, hvem der henter hvad hvornår. Jan, Poul og Finn har aftalt at mødes på Metholm kl. 14. Vi rejser teltet fra kl. 15. Vi aftaler, at vi kan nøjes med 1 toiletvogn, og at køleskabet erstattes af en balje med friskt havvand. Lørdag bages et par kager, og vi lægger øl og vand til. Der er aktiviteter fra kl. 10 til 15. Fællesspisning kl. 18. Grill tændes i god tid. Søndag er der GF kl. 11. Vi er vært for en sandwich og øl/vand. Lars hentes sandwich på Stenbækhus. Jan har lavet en oversigt over lørdagens aktiviteter. Vi laver opslag på FB, hjemmesiden, i Brugsen og i vores orienteringsskab på Strandvejen. Finn opsætter vores beachflag på Strandvejen ved Carinavej, ved Himmervej og ved Tangvej.

Pkt. 6. Økonomisk ser GTTS solid ud. Vi forventer underskud næste år grundet de mange sommeraktiviteter. Aftaler uændret kontingent det kommende år.

Pkt. 7. Vi har ikke selv kunnet finde en ny formandskandidat. Vi håber stadig på, at en vælger at afsætte tid og især hjælpe med at få afsluttet vores aktuelle ganske tidskrævende sager omkring ny lokalplan, grundvand og overfladevand. Lars undersøger, hvordan Anne og Kristian ser på deres ønske om genvalg.

Pkt. 8. Intet nyt i forhold til indkaldelsen.

Pkt. 9. Lars skriver et oplæg til beretningen. På et tidspunkt har Syddjurs Kommune foreslået/ønsket at deltage ved GF omkring de aktuelle problemer. Vi finder det ikke specielt hensigtsmæssigt. Finn tager kontakt til kommunen herom. Hvis vi herefter finder det fornuftigt at tage dem med, kan de deltage i diskussionen omkring formandsberetningen. Vi kan flytte dette emne til et særligt punkt benævnt 2a, hvis kommunen ønsker at komme med et kort oplæg.

Pkt. 10. Den helt korte version i øjeblikket er, at vi ser 2 adskilte men tæt sammenhængende problemer. Først lokalplanen, som vi efter en længere indsats har fået udskudt, mens kommunen genovervejer de problemer vi har påpeget angående trafik og drænering. Et nyt oplæg skal behandles i Erhvervs- og planudvalget formentligt i løbet af efteråret. I det nuværende sommerhusområde har der gennem lang tid været betydelige problemer med rigeligt overfladevand og høj grundvandsstand. Vi arbejder sammen med kommunen om en oversigt over drænene i området, og om hvem der har ansvar for hvilke dræn. Herefter skal der laves en plan over vedligehold, og om det bliver nødvendigt at etablere nye dræn eller øge de nuværende dræns kapacitet. Planen er, at vi skal afholde et fællesmøde for alle grundejere med deltagelse af kommunen for at lægge denne plan på plads og frem for alle beboere.

Pkt. 11. Finn sørger for at opdatere FB og hjemmesiden om de kommende aktiviteter. Vi ønsker at fastholde Gregers som webmaster.

Pkt. 12. Ingen yderligere punkter til referat.

Pkt. 13. Den faglige del af mødet holdes hos Poul. Vi har ikke aftalt, hvor den sociale del skal holdes. Det ser ud til, at det bliver det nødvendigt at flytte mødedatoen fra 24/8. Mere om det senere.

Begtrup Vig 25/6 – 24

Lars