Bestyrelsesmøde 06.09.2025

Deltagere til mødet Finn på Meteorvej: Jan, Dorthe, Vibeke, Peer, Finn

Afbud: Poul og Kristian 

 

 

Dagsorden

  1. Referent
  2. Godkendelse af udestående referater.
  3. Konstituering og velkommen til Peer som ny suppleant
  4. Opsamling efter GF og status på evt. udestående aktiviteter 
  5. Fastlæggelse af datoer frem til og med GF 2026 både hvad angår aktiviteter og bestyrelsesmøder. Fokus på aktiviteter ( - evt. nye aktiviteter) hvornår og tovholder frem til aktivitets-og GF weekend 2026
  6. Status på økonomi
  7. Evt.

————

Vi startede med velkommen til Peer og en kort introduktion bordet rundt.

Ad.1 Ingen fast sekretær. Finn skriver referat denne gang.

Ad.2 Referat fra generalforsamlingen har været rundsendt for kommentering, blevet godkendt og lagt på hjemmesiden.

Ad.3 Poul og Kristian har varslet deres sidste års bestyrelsesarbejde. Dorthe har tilbudt sig som ny kasserer og efter gensidig aftale med Poul, gør han regnskabsåret færdigt og Dorthe overtager pr. 1.jan.2026 med passende overdragelse/parallel-løb. Bestyrelsen bifalder.

Bestyrelsens konstituering:

  • Formand: Finn
  • Næstformand: Jan
  • Kasserer: Poul 2025 / Dorthe 2026
  • Sekretær / referent:  Aftales gang til gang 
  • Menig: Kristian 
  • Suppleanter: Vibeke, Peer

Jan gjorde opmærksom på den tidligere diskuterede praksis, at formand vælges af generalforsamlingen og ikke i en bestyrelseskonstituering. Det skal vi forholde os til, da det evt. kræver en vedtægtsændring og godkendelse af generalforsamlingen.

Unioo er næsten ok - Dorthe kontakter Poul for at komme helt på plads.

 

Ad.4 

Syddjurs Kommune har udsendt Eboks information om ‘Undersøgelse af rørlagte vandløb ved Tved Mose’ i august 2026 til matrikelejere i drænområde 2 og 3. Undersøgelsen kommer passende efter de langvarige diskussioner og møder om overfladevand/høj grundvandstand - også på generalforsamlingen.

Vi blev enige om at når resultatet af undersøgelsen foreligger, vil vi ‘prikke’ de Drænlaug 2 og -3 kontaktpersoner vi kender til og andre relevante, om at konstituere sig og således kan drive kommunikation med kommunen videre om tiltag og muligheder. Det er vigtigt for at komme videre! Grundejerforeningen driver ikke dialogen med kommunen videre om dette, men støtter økonomisk op om etablering af Drænlaug og kan, hvis det er relevant senere, måske indgå i passende koordinering overordnet med Drænlaugene.

Grundejerforeningen har modtaget mail med forslag om retningslinjer for støj fra arbejds/havemaskiner i højsæsonen. God ide, som kan være et relevant folder-indslag. 

Ad.5

Datoer og opstarts noter for GTTS aktiviteter:

Lørdag 2. maj kl. 10 - Strandrensning

 

Tirsdag 23. juni kl. 20.30 - Skt. Hans

Byg bål 21/6 kl. 13 efter et bestyrelsesmøde kl. 10

Lave Heksen - Signe

Båltaler - Finn undersøger 2 emner, som vi snakkede om.

Fre-søndag 10-12 juli - Sommerfest og aktiviteter

Meget i samme model som 2025, som var en succes.

Evt. Nye aktiviteter til lørdagen - alle går i spinmode

Stor kaffemaskine, køleskab indkøb/lejes

Søndag 12. Juli kl. 11 - Generalforsamling 

 

Folder 2026

Samme format og type af indhold - denne gang med:

Retningslinjer for støj med arbejds- og havemaskiner

Oplysning om regler for færdsel og ophold på strand-matrikler

Cigaret-rygning og åben ild på stranden

Det historiske hjørne - ideer om hvem der kan levere dette.

Andet relevant - ideer er velkomne

Ad.6

Poul har udsendt rykker for kontingent i august. Vi forventer i år at runde 100.000 på vores bankkonto.

 

Ad.7

I relation til det nye sommerhusområde og den tilhørende strandgrund, er det relevant at opfriske regler for parkering, færdsel og ophold på Strandgrunde. Tilføjet som indhold til folder.

 

Næste bestyrelsesmøde søndag d. 19. okt. kl. 10 hos Poul/Peer

Finn undersøger folder-deadlines for at få den uddelt i påsken, og passende mødedato(er) for at få folder afstemt og på plads.

 

Bestyrelsesmøder 2024/2025

 

  • Sept.
  • November
  • Januar ?
  • Marts
  • Juni