Bestyrelsesmøde i GTTS søndag 25/2 – 2024 kl. 10.00

Mødested: Hos Annett, Metholmvej 15.

1. Godkendelse af referat fra 29/10 – 2023.

2. GTTS folder 2024

3. Fysisk omdeling af folderen i påsken

4. Årets aktiviteter inkl. aftale om tovholderfunktion – huskelister

5. Båltaler 2024

6. Økonomien i GTTS

7. Sommeraktiviteter – fastlæggelse af så meget som muligt

8. Nyt boligområde – hvad er status

9. Andre løbende – og nye opgaver

10. Næste møde 23/6 – 24 kl. 10.00 – hvor ?

11. Ny formand efter 2024 generalforsamlingen

12. Evt.

 

Til stede: Annett, Jan, Poul, Finn og Lars. Afbud fra Anne og Kristian.

Ad 1: Referatet godkendes. Der spørges ind til vedtægterne, der ikke i ny form ligger på hjemmesiden. Det ordnes. Vedrørende ekstraregningen på Marsvej, drejer det sig om en levering af brædder til en terrasse. Firmaet kunne ikke komme frem ad Marsvej og vendte derfor om. De måtte køre en gang mere, hvilket kom på fakturaen. Samme grundejer har haft problemer siden, men der kunne en levering telefonisk vejledes om adgang via Herculesvej, så det blev omkostningsfrit.

Ad 2: Foreløbigt godkendt. Der mangler en del endnu. Lars forventer en ny udgave før week-end’en 8-9-10/3. Håber på hurtig korrekturlæsning, så folderen kan sendes i trykken mandag 11/3, så vi er sikre på, at den er klar til omdeling i påsken. Det ser ud til, der i år bliver 2 artikler til ”Det historiske hjørne”. Vi kommer til at udvide med 4 sider.

Ad 3: Vi benytter samme ”fordelingsnøgle” som i 2023 med et par rettelser.

Finn omdeler fra Himmervej til og med Stjernevej – inklusive husene på Strandvejen helt hen til Metholmvej.

Poul omdeler i området sv.t. Metholm vejlaug dvs. fra Metholmvej til og med Marsvej inklusive husene på Strandvejen helt hen til Jordvej.

Annett omdeler i midterstykket omfattende Jordvej, Månevej, Solvej, Nordstjernevej igen inklusive husene på Strandvejen helt hen til Syvstjernevej.

Jørgen og Lars omdeler i området, der dækkes af Tangvejs vejlaug fra Syvstjernevej til og med Polarstjernevej – inklusive husene på Strandvejen. Medtager selvfølgeligt folderen fra vejlauget.

Poul køber plastposer og limstift og laver et overslag over, hvor mange hver især skal omdele. Lars fordeler i poserne, der så kan hentes i carporten Herculesvej 24. Lars giver besked, når alt er klar.

Fordelingsnøglen kan ændres efter ønske, og Jan er indtil videre første suppleant ved forfald i påsken.

Ad 4: Vigtigt at vi hjælper hinanden, så ingen står alene med et arrangement. Følgende er tovholdere:

Strandrensning 4. maj: Kristian

St. Hans bål 23. juni: Poul. Annett har stadig heksen fra 2023.

Sommerarrangement: Finn er tovholder for det praktiske. Hente telt, toiletter, hoppeborg, borde og stole. Jan er tovholder for udendørsarrangementerne. Jan og Finn for loppemarkedet og Jan (Signe) for stenmalingen. Lars er tovholder for generalforsamlingen.

Ad 5: Lars skaffer båltaler. Forslag: Grith Mortensen, Lars Blinkenberg, slagter Kruse.

Ad 6: Økonomien ser solid ud. 245 har betalt kontingent – heraf 11 anonymt!! Vi har et lille overskud i år på godt kr. 4400.

Ad 7: Vi får en god lang snak om sommeraktiviteterne. Vi regner med at gennemføre det meste som planlagt ved sidste møde. Fredag sætter vi telt op kl. 15. Alle remedier skulle være hentet på det tidspunkt.

Lørdag fra kl. 10-15 strandaktiviteter, stenmaling og loppemarked. Undervejs er der sodavand og øl – måske slushice, måske nogle skærekager fra Stenbækhus eller fra en bager. Ingen kaffe. Kl. 18 er grillen klar til fællesspisning i teltet. Der er ikke planlagt underholdning. Dog gøre klar til en sang eller 3 (Lise og Finn), hvis der er pænt fremmøde.

Generalforsamling søndag kl. 11. Øl og vand, men overveje små sandwiches, hvis vi kan få en god pris fra Stenbækhus. Bestille 50-75 stk. Stenbækhus har ikke mulighed for selv at være til stede. Teltet tages ned søndag i fællesskab efter gf.

Ad 8. Finn orienterer om status. Syddjurs kommune (biolog Solvei M. Jensen) har kontaktet os mhp et møde herude med inspektion af området primært mhp drænering, men vi vil også spørge ind til trafikproblemerne i området.

Mødet er planlagt til afholdelse torsdag 29/2 kl 10.30. Herfra deltager Finn samt 2 repræsentanter fra det berørte område nemlig Henrik Stampe og Jens Gundersen.Kommunens ønske er at bese de nuværende problemer. Henvendelsen er ikke foranlediget af den nye lokalplan, men tingene hænger jo sammen.

Ad 9: Ingen nye opgaver er planlagt, men….

Ad 10: Næste bestyrelsesmøde mhp planlægning af generalforsamlingen afholdes 23/6 kl. 10.00 hos Jan eller Poul.

Ad 11: Lars ønsker, at GTTS finder en ny formand. Der er ikke nogen lige nu i bestyrelsen, der ønsker at træde til. Vi tænker hver især over, om vi kan komme i tanke om en egnet og måske interesseret kandidat. Lars kan måske overtales til at stille op til en menig bestyrelsespost, når der er fundet en ny formand.

Ad 12: Der var ikke yderligere emner til diskussion.

 

 

Viborg 26/2 – 24

Lars