Bestyrelsesmøde i GTTS søndag 29/10 – 2023 kl. 10.00

Sted: Hos Finn, Meteorvej 1.

Dagsorden:

1. Godkendelse af referat fra 19/8 - 23.

2. Konstituering og velkommen til Jan, der ikke havde mulighed for at komme til sidste møde.

3. Ny renovationsordning og særlige problemer på Jordvej og Månevej. Mulighed for at undgå 3 spande.

4. Skraldeskjul.

5. Skal vi have kontingentfri medlemmer (webmaster, revisorer, bestyrelse)?

6. Oversvømmelse Marsvej og måske også Cassiopejavej.

7. Sommerweekend. Fra sidste mødes referat:

Sommeraktiviteter: Vi diskuterede, om vi skal satse på generalforsamling i eget telt eller i forsamlingshus eller lignende. Teltet skal op til sommeraktiviteter – gerne loppemarked, stenmaling og vandaktiviteter. Vi forsøger at finde ud af, hvad det vil koste at leje borde og stole med levering og om man kan leje en pølsevogn, pandekagevogn eller lignende, og hvad det vil koste. Herefter beslutter vi ved næste møde, hvad vi gør.

8. Nye vedtægter.

9. Evt.

Til stede: Poul, Finn, Jan, Annett og Lars. Afbud fra Kristian og Anne.

Ad 1: Referatet godkendes uden yderligere rettelser.

Ad 2: Velkommen til Jan, der måtte melde afbud sidst, og derfor i dag er til det første bestyrelsesmøde. 

Vi konstituerer os som følger: Poul fortsætter som kasserer. Finn fortsætter som sekretær med særligt ansvar for foreningens hjemmeside og FBside. Finn er endvidere ”depotbestyrer”. Annett vælges som næstformand, mens Jan starter som ”menigt” bestyrelsesmedlem.

Ad 3 og 4: Vi skulle nu alle have modtaget de 3 nye spande. Nogle få har fået lavet – eller snarere selv lavet et skraldeskjul eller i hvert fald en installation, så spandene forbliver på grunden helst i stående stilling.

Der er flere der tilbyder en løsning. Firmaet SE Sørensen, Tved har tilbudt at lave et skjul, hvis minimum 5 melder sig. Indtil videre er der kun en tilmelding. Tilbuddet er tilgængeligt på vores hjemmeside. Problemerne mellem beboerne på Jordvej og på Månevej skulle være løst. RenoDjurs kører nu på begge veje.

Flere har henvendt sig til RenoDjurs om mulighed for at undvære 1-2 af spandene. Det ser ud til, der er givet forskellige svar. Nogle har fået at vide, at der intet sker ved at fjerne spand 3 (pap, papir, tekstil). Disse materialer skal man så selv bringe til genbrugsstationen. Mindst en (Annett) har dog fået afslag på en sådan ordning. Finn har ringet til RenoDjurs og fået at vide, at der nok kan laves individuelle løsninger. Man skal henvende sig på mail til affaldsordning2023@renodjurs.dk. I øvrigt henvises til Min Side på renodjurs.dk

Ad 5: Vores webmaster har udgifter i forbindelse med driften af vores hjemmeside. Vi beslutter derfor efter ønske fra Gregers, at han skal have gratis kontingent. Bestyrelsesarbejdet er ellers ”borgerligt ombud”, men selvfølgeligt skal de medlemmer af GTTS, der har udgifter i forbindelse med frivilligt arbejde uden at være bestyrelsesmedlemmer have en relevant godtgørelse.

Ad 6: Dagens møde begyndte med et lille fællesmøde med beboerne på Stjernevej og Cassiopeiavej, der i flere omgange her i efteråret har haft massive problemer med overfladevand efter kraftigt regnvejr. Det samme er tilfældet på Marsvej og på Carlsvognsvej – og måske også andre steder, som bestyrelsen ikke er vidende om.

Flere private og GTTS har henvendt sig til kommunen mhp, hvordan vi skal forholde os, uden at det er lykkedes os at få kontakt. Der er behov for dels akutte tiltag dels langsigtede løsninger med etablering af fungerende dræn og måske etablering af fungerende grøfter for at lede vandet væk. Vi har behov for en overordnet planlægning for at finde de rigtige løsninger. Lars går videre med henvendelse til kommunen og om nødvendigt højere op i systemet. Vi undersøger om vi kan finde et kort, hvor vi kan påføre de mest berørte områder mhp videregivelse til Syddjurs Kommune. Interessante websteder https://dingeo.dk  og https://kamp.klimatilpasning.dk

Vi har fra Jørgen Christensen og Flemming Andersen hørt, at vandet fra den centrale del af mosen dræneres langs Solvej. At der er en brønd ved Cassiopeiavej, hvor vandet dræneres under vejen til Eg-bækken. Ved Stjernevej er der en 4-kantet brønd, hvorfra vandet dræneres til havet. Flere af disse dræn må være stoppet til eller have en utilstrækkelig funktion. Det gælder også drænet ved Carlsvognsvej.

Ad 7: Efter lidt længere diskussion aftaler vi at vi sætter telt op i ”GF week-end’en”, og der afholder generalforsamling søndag formiddag som vanligt. Vi forestiller os at traktere med en sandwich fra Stenbækhus, øl og vand. Om lørdagen planlægges aktiviteter i teltet:

Loppemarked med Finn og Jan (Signe) som tovholdere.

SUP kursus med Jan som tovholder.

Stenmaling med Signe (Jan) som tovholder

Hoppeborg med Finn som tovholder

Vi kan opfordre fremmødte - eller andre – om at benytte teltet til fælles spisning med gode naboer/venner. Hvis dette ikke ønskes, opfordrer vi til at spise sammen med naboer og venner lørdag aften i ”privaten”.

Evt. en eller anden mulighed for at købe kaffe/te, kage, slushice eller andet. Lars spørger Stenbækhus herom, og sikrer sig også, at vi igen kan benytte grunden ved Carinavej.

En helt anden dag vil vi arbejde på at lave ”naturvejledning” med Anita Søholm (tlf. 24265174, mail as@vildmad.dk) og/eller John Simony. Annett er tovholder på dette.

I 2025 snakker vi ganske kort om muligheden for at lave en ”snorkelsafari”.

Ad 8: De reviderede vedtægter vedhæftes og lægges på hjemmesiden.

Ad 9: Det forlyder at en af beboerne på Marsvej har fået en stor ekstra regning fra en vognmand, der ikke kunne få adgang med lastbil via Marsvej. Lars undersøger, hvad det går ud på.

I øvrigt regner Lars med, at det er hans sidste år som formand for GTTS.

 

Mvh

Lars

 

PS.

Lars har ikke mulighed for at være til stede i den aftalte sommerweekend 12-13-14/7 2024.

Med bestyrelsesmedlemmernes godkendelse flytter vi derfor arrangementerne til weekenden 5-6-7/7 2024.